Pages

Sunday, May 22, 2011

Selamat Hari Guru


Assalamualaikum dan selamat malam semua...malam ni Fie nak ucapkan Selamat Hari Guru buat semua yg bergelar guru...dan kepada semua guru yang pernah mengajar Fie dulu sejak di tadika, sek.rendah, sek menengah dan universiti. 16 MEI- sambutan Hari Guru. walaupun sudah kelewatan, tak mengapalah coz minggu lepas adalah minggu kesedihan kerana bapa saudara sebelah mama yang dikasihi telah kembali meninggalkan alam dunia pada pagi Rabu 18 Mei di hospital...rasa macam terkejut dan sedih sangat coz tak sempat melihat dia di saat2 akhir...bulan 3 masa balik kampung hari tu je dapat ziarah dia. Al-Fatihah untuknya semoga dirinya bersama dengan golongan orang2 yg beriman..amin..

Di sini Fie nak titipkan kata2 nasyid ni dari Inteam...memang syahdu buat semua guru2 Fie yg terbaca blog ini dan pada semua yg bergelar guru..

Guruku

Wahai guruku yang dikasihi,
Engkaulah pelita diri ini,
menerangi hati nurani,
moga dirimu dirahmati,

Ya Allah
peliharalah guruku,
agar dipimpin terus hambaMU
agar terhindar dari Neraka
moga dibukakan pintu Syurga

Tak terbalas jasamu
berkorban jiwa raga
mendidik anak bangsa
jadi insan berguna
keikhlasan dihati
hulur bakti dan budi
kau penyambung warisan
Ilmu cahaya hati

Ampunkanlah wahai guru2ku
kesilapan anak2mu
ku serahkan jiwa ragaku
agar terdidik nafsu liarku

Dengan izin Allahu Rabbi
engkau guru yang sejati,
engkau bersabar mendidik kami
semoga dirimu diberkati
Datang dengan harapan
pulang bawa kejayaan
anugerah yg diimpikan

Tak terbalas jasamu
Berkorban jiwa raga
mendidik anak bangsa
jadi insan berguna

Keikhlasan dihati
hulur bakti dan budi
kau penyambung warisan
Ilmu cahaya hati.
Semoga dirimu diberkati...amin..

6 comments:

  1. lirik yg sgt menarik.. semoga guru2 kita sentiasa mendapat keberkatan dan kerahmatan hidup di dunia dan akhirat..

    ReplyDelete
  2. salam ziarah....sebagai seorg guru, tersentuh hati sy membaca kata2 ni...

    ReplyDelete
  3. to Hanis Azla..thanks jln2 di sini.. sama2lah kita doakan semoga guru2 kita berada dlm limpah rahmat ALLAH dan bahagia selalu..amin...

    ReplyDelete
  4. to Nuwairani ismail..
    syukran jln sini..tugas guru memang banyak jasa dan bakti...tanpa guru kita tidak akan kenal nombor, huruf, alif ba ta'..dlll.

    ReplyDelete
  5. to null..thanks ziarah sini..silakan..

    ReplyDelete